Gozdarske prikolice so namenjene prevozu lesa

Gozdarske prikolice so vozila, ki so namenjena prevozu lesa in drugih gozdnih materialov. Ponudba kakovostnih gozdarskih prikolic podjetja Trisa vključuje eno izmed priljubljenih znamk gozdarskih prikolic Palms, ki ponuja več različnih modelov. Modeli so poimenovani glede na vrsto okvirja (označeno s črko) in nosilnost (označeno s številko).

Serija S gozdarskih prikolic je zasnovana tako, da so kompaktne in lahke, kar jim omogoča, da imajo nosilnost od 8,5 do 12 ton, odvisno od modela. Poleg tega ponujajo tudi optimalen nakladalni prostor. Gozdarske prikolice serije D pa so zasnovane s ciljem zagotavljanja večje nakladalne površine in nosilnosti, ki se giblje med 13 in 18 tonami. Zaradi svojih lastnosti so gozdarske prikolice serije S in D zanesljivo orodje za prenašanje težkih bremen v gozdu.

Serija gozdarskih prikolic z oznako U je namenjena zahtevni sečnji v gozdu. Te gozdarske prikolice so zgrajene posebej za to, da so vzdržljive in trpežne, zmožne prenesti tudi velike obremenitve. Za najtežje pogoje pa obstaja profesionalna gozdarska prikolica, ki ima 4-kolesne mehanske (oznaka MWD) ali hidromehanske (oznaka HMWD) pogone. To pomeni, da so takšne gozdarske prikolice pripravljene za najzahtevnejše delovne pogoje v gozdu, kjer je potrebna maksimalna učinkovitost in odpornost.

Gozdarske prikolice
Gozdarske prikolice z veliko nosilnostjo za učinkovit prevoz večjih količin lesa.

Razvoj tehnologije in načrtovanje proizvodnega procesa pri pridobivanju lesa

Gozd je vir lesa, ki je ključen pri razvoju gospodarske funkcije gozda. Pridobivanje lesa je postopek, pri katerem posekamo določena drevesa in nato les spravimo ter odpeljemo na mesto skladiščenja, porabe ali predelave. Vendar pa je pridobivanje lesa povezano z naravnim okoljem, ki ga ne moremo prilagoditi človeškim željam ali strojem. Zaradi razgibanega terena v Sloveniji, je potrebno pri pridobivanju lesa dobro načrtovati proizvodni proces in optimizirati tehnologijo. Razvoj tehnike in znanja pa je pomemben tudi v gozdarstvu, saj zmanjšuje fizično zahtevnost dela in povečuje varnost pri delu.

Za prevoz lesa iz gozda se uporabljajo specializirana vozila, imenovana forwarderji, ter gozdarske prikolice s lastnim ali traktorskim pogonom. Pri prevozu lesa se cesta iz skladišča na gozdni cesti lahko podaljša na sečišče, kar pomeni, da je potrebno upoštevati nove zahteve pri gradnji gozdnih vlak. Vlake morajo imeti drugačne parametre kot vlake, pri katerih je samo vleka lesa. Potrebno je upoštevati manjše naklone vlak, večjo širino vlak ter manjše krivine vlak. Poleg tega se mora povečati tudi gostota vlak na hektar.

Gozdarska prikolica za visoko okretnost in preprečevanje ovir

Obe osi prikolice sta nameščeni zadaj v tandemu, medtem ko je tandem nameščen na nihajni sistem, kar olajša premagovanje ovir, kot so kamni, panji ali debelejše veje. Zaradi tega se pripelje tudi do imena “buggy”. Gozdarske prikolice so izdelane s pomočjo močnega enojnega kvadratnega cevnega profila ali kvadratnimi cevnimi profili, ki so oblikovani v okvir. Na tej osnovi se uporabljajo tudi ročaji (po možnosti več kot tri pare), medtem ko spredaj gozdarska prikolica vključuje gibljivo rudo (ojo).

Gozdarske prikolice so opremljene z hidravličnimi cilindri, ki omogočajo premikanje rude in s tem visoko okretnost prikolice ter preprečujejo ovire in majhen obračalni krog. Konstrukcija gozdarskih prikolic vključuje tudi nabijalno mrežo, na katero se kosi lesa naložijo. Pred nabijalno mrežo je nameščeno hidravlično dvigalo, ki se lahko vgradi tudi na traktor. Uporabnik lahko s stoječega položaja na rudah, sede na vrhu dvigala ali sede v kabini upravlja hidravlično dvigalo, odvisno od razpoložljivega sistema krmiljenja.

Gozdarska prikolica – uporabna in okretna pomoč pri prevozu lesa

Na suhem terenu je gozdarska prikolica, ki jo pravilno izberemo skupaj s traktorjem ter z lastnim kolesnim pogonom, uporabna do 35 % vzdolžnega naklona in do 10 % prečnega naklona. Na delovišču običajno ne nalagamo gozdarske prikolice v celoti, temveč določimo tovor zahtevnosti in dopustnosti terena. S prevozom lesa iz gozda vozila več ni treba voziti skozi blatne poti, saj ga lahko sortiramo v čisti obliki. Vendar pa obstajajo omejitve glede doseganja dvigal (običajno do 8,5 metra) in dolžine sortimentov (do šest metrov). Zato je priporočljivo usmerjeno podiranje proti vlaki ter uporaba manjšega vitla na prednji hidravliki traktorja za vlečenje kosov lesa, ki jih dvigalo ne doseže.

Pri prevozu hlodov iz gozda se uporablja vitel, ki ima nameščeno nalagalno desko. Ta deska ima dvojno funkcijo, saj se uporablja za odrivanje hlodov, ki ležijo čez vlako, in omogoča premikanje vitla po tirih. Pri uporabi vitla s to nalagalno desko je delo manj naporno, bolj varno in učinkovito, zlasti v primerih, ko gre za koncentriran les s pomladitvenimi jedri ali manjšim premerom. Z uporabo vitla s to desko se tudi zmanjšujejo poškodbe na gozdnem sestoju in tleh, kar omogoča lastnikom gozdov bolj suvereno načrtovanje izrabe lesa. Priporočljivo je voziti les iz gozda, kadar so razdalje vlačenja daljše od 1000 metrov, oziroma že od 600 metrov. Za učinkovit prevoz lesa je potrebna večja gostota gozdnih vlak, več kot 285 metrov na hektar, med vlakami pa naj bo razdalja okoli 35 metrov, pri čemer mora biti širina vlake 3,5 metra.

Gozdarske prikolice
Gozdarske prikolice priznane blagovne znamke za najboljše rezultate.

Izbira prave gozdarske prikolice za učinkovito delo v gozdu

Pri nakupu gozdne prikolice je pomembno poznati vrsto priključnega stroja za pogon prikolice, kot so teža, moč, zmogljivost hidravlične črpalke in možnost krmiljenja dvigala. Pomembno pa je tudi vedeti, za kakšen namen bo prikolica uporabljena.Gre za dve različni možnosti prevoza lesa, odvisno od tega, kaj želimo doseči. Prva možnost je primerna za prevoz lesa po gozdnih in drugih ozkih cestah, kjer je manj prostora za manevriranje in omejena nosilnost dvigala. V tem primeru bi se uporabljala prikolica s kolesi, ki jih poganja traktor, in dvigalo, ki bi se krmililo iz kabine traktorja. Ta možnost je primerna tudi za prevoz manjših količin lesa.

Druga možnost je primerna za prevoz debelejšega lesa in zahteva močnejše dvigalo, ki ima večji dvižni moment, močnejše klešče in rotator. Ta možnost je primerna za prevoz lesa z delovišča na cesto, kjer ima dvigalo večji doseg in omogoča lažje manipuliranje z lesom. Prikolica, ki bi se uporabljala za ta namen, bi morala imeti tudi večjo nosilnost, da bi lahko prenesla težje obremenitve. Lastnik gozda je dolžan poznati zmožnosti svojega gozda in možnosti izvajanja gozdarskih čistilnih del za sosede, pa tudi stanje že nabavljenih gozdnih prikolic v svoji okolici.

Izbira prave gozdarske prikolice za učinkovito delo v gozdu

Gozdarske prikolice so posebej zasnovane in izdelane za prevoz lesa ter druge dejavnosti v gozdu. Njihova funkcionalnost in nosilnost so prilagojene potrebam gozdarjev, kar omogoča učinkovito opravljanje dela. Prikolice so zasnovane tako, da so primerne za profesionalne uporabnike, kot tudi za neprofesionalne gozdarje ali domače kmete. Poleg tega so prikolice cenovno dostopne, kar pomeni, da si jih lahko privošči tudi manjši uporabnik. Na trgu je na voljo veliko različnih vrst in modelov gozdarskih prikolic, zato je pomembno, da se odločimo za tisto, ki ustreza našim potrebam in proračunu. Na trgu lahko izbiramo med več tipi gozdarskih prikolic in polprikolic, katerih namen se razlikuje glede na svojo uporabo. Poleg tega pa so prve večje razlike tudi med proizvajalci, ki ponujajo raznolike tehnično izpopolnjene prikolice.

Gozdarske prikolice
Inovativne gozdarske prikolice, ki združujejo varnost, udobje in učinkovitost.

Palms – priznani proizvajalec gozdarskih prikolic s široko ponudbo za različne potrebe

Palms je priznan proizvajalec gozdarskih prikolic, ki je znan po visoki transportni zmogljivosti, trdnem okvirju, hidravličnem krmiljenju, gibljivem podvozju in prilagodljivosti za različne terene. Njihove gozdarske prikolice imajo nosilnost od šest do 15 ton, v kombinaciji z dvigalom pa so vsestransko uporabne. Poleg tega ima Palms širok izbor različnih prikolic za gozdarske namene – od manjših do največjih in najmočnejših, ki so primerni tudi za profesionalno uporabo. S tem pa lahko zadovoljijo potrebe različnih vrst gozdarjev. Palms ima v svoji ponudbi najmanjši gozdarski prikolici Palms 6S in Palms 8S, ki imata nosilnost od šest do osem ton.

 

Written by

169   Posts

View All Posts